Saturday 29 June 2013

Warga Royal Cat's House Part Two

Assalamualaikum semua, hah,aku nak sambung bercerita ni... Alah, cerita pasal Warga Royal Cat's House Part One... Korang mesti dah baca kisah tuan puteri dengan tuan putera macho tu kan??? Sekarang ni aku nak cerita pasal ketua pemburu dengan pak guard pulak... Oh, jangan lupa pada si tukang hidang makanan ye... hahaha
Nilah ketua pemburu yang aku maksudkan tu... Si Kontot or Mummy Kontot... Dia ni, kalau dah dapat memburu kadang-kadang tu sampai tiga empat ekor sehari dia bawa balik... Tapi kalau dah malas tu, lalu depan mata pun dia buat tak tahu aje... 
Pak guard pertama ni namanya Mon-Mon... Tengok muka pun tau yang budak ni jambu... Nak tau sebab apa? Sebab dia ni kuat mengadu... Sikit-sikit ngadu dekat mama... Tapi kadang-kadang dia kena marah juga dengan mama... Tulah, meroyan lagi bila dapat masuk rumah... Semua benda dia nak terkam... Ish... Ish... Ish... Tak patut...

Yang ni pula Tam-Tam... Tapi dia lebih suka kalau aku panggil dia Batam... Ba= masam bertukar menjadi bacam+tam-tam=Batam... Tulah maksud Batam tu... Dia ni hero ni... Pantang betul kalau pintu terbukak... Laju je larinya... Tapi kalau aku kata "Jangan!!! Along spray nanti!!!" Terus dia bertukar wajah... Sungguh suci wajahnya... Seperti orang yang tak pernah buat salah...
Last but not least, Dee-Dee or nama sebenarnya Speedy... Aku jumpa budak kecik ni dekat Padang Speedy Teluk Intan... Waktu tu aku pun tak tahu aku mimpi apa bangun awal pagi nak pergi jogging... Sampai-sampai padang nampak budak ni tengah nangis dekat jalan sekor-sekor... Kesian, then bertawakal angkut bawa balik... Dia nilah si tukang hidang makanan... Tapi hidang untuk perut sendiri jelah... Kuat makan dan suka pijak muka orang yang tengah baring... Paling best kalau dia dapt bertenggek atas bahu macam sugar glider aku Yoona and Hachiko...

0 comments:

 

©2009 Royal Cat's Blog | by TNB